بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز

یکی از شروط بُرد در دعاوی حقوقی استان آذربایجان شرقی، سپردن پرونده به بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز است. البته سرنوشت یک پرونده را صرفاً به‌واسطه وکیل آن نمی‌توان به‌طور چشم‌بسته پیش‌بینی کرد. چراکه علاوه بر وکیل، متغیرهای دیگری نیز در این معادله وجود دارند. بااین‌حال، نمی‌توان نقش و وزن وکیل را در سرنوشت یک دعوای حقوقی نادیده گرفت. وکلای کارکشته و حاذق، همواره کفه ترازو را به نفع موکلین خود سنگین می‌کنند.

اگر شما هم درگیر یک پرونده حقوقی در تبریز یا استان آذربایجان شرقی هستید، احتمالاً به کمک یک وکیل نیاز دارید. ولی آیا می‌دانید بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز چه خصوصیاتی دارد؟

بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز کیست؟

برای اینکه در انتخاب وکیل، دست روی گزینه درستی بگذارید، لازم است از خصوصیات یک وکیل خوب آگاه باشید. مهم‌ترین این خصوصیات عبارت‌اند از:

1. مشتری مداری

وکلای خوب، مشتری مدار هستند و نیازهای موکلین خود را در اولویت قرار می‌دهند. در اینجا بحث بر سر میزان پول یا حق‌الوکاله نیست. آنچه در وهله اول اهمیت دارد، یافتن سرنخ مناسب برای باز کردن گره پرونده است. یک وکیل خوب قبل از تصمیم‌گیری عجولانه برای رسیدگی به پرونده، ابتدا با نهایت دقت به اظهارات موکل خود گوش می‌دهد. وقتی نیازهای موکل بر منافع مادی اولویت داشته باشد، شعار مشتری مداری رخت حقیقت بر تن می‌کند.

2. تخصص در حوزه‌های مختلف

همان‌طور که می‌دانید اغلب وکلا حوزه حقوقی خاصی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند. به همین دلیل عجیب نیست که بهترین وکیل کیفری در تبریز، در پرونده‌های ملکی تجربه زیادی نداشته باشد. برعکس، بهترین وکیل ملکی در تبریز احتمالاً علاقه‌ای به پذیرش پرونده‌های کیفری ندارد. بااین‌حال، همیشه وکلایی هستند که به‌واسطه دانش و تجربه کم‌نظیر، مانند «آچار فرانسه» عمل می‌کنند! ماهیت پرونده برای آن‌ها فرقی ندارد؛ چراکه در هر صورت برای احقاق حقوق موکل خود از مهارت، هوش و اِشراف قانونی کافی برخوردار هستند.

همه‌فن‌حریف بودن یک وکیل، البته که یک ویژگی بسیار ارزشمند است. ولی بدان معنا نیست که ارزش کار وکلایی را که به‌طور تخصصی در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند، زیر سؤال ببرد. به شرکت‌های حقوقی نگاه کنید. اغلب این شرکت‌ها انواع پرونده‌ها را اعم از کیفری، ملکی، خانواده و … پذیرش می‌کنند. ولی آنچه یک شرکت حقوقی خوب را از شرکت بد متمایز می‌نماید، کیفیت رسیدگی به پرونده‌هاست. شرکت‌های حقوقی خوب بهترین وکلا را در حوزه‌های مختلف، گلچین می‌کنند. با این روش آن‌ها یک تیم حقوقی بسیار قدرتمند می‌سازند و رسیدگی به هر پرونده را به وکیلی می‌سپارند که در آن زمینه تبحر بیشتری دارد. داشتن تیمی از وکلای کارکشته، شرکت‌های حقوقی را قادر می‌سازد خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند به بهترین شکل ممکن، پاسخگوی نیازهای قانونی متفاوت موکلین باشند.

3. صداقت و درستکاری

از دیگر معیارهای مهمی که در انتخاب بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز باید لحاظ کرد، صداقت و درستی هستند.

یک وکیل خوب باید با موکلین خود صادق باشد. صداقت به این معناست که ارزیابی منطقی و واقع‌گرایانه‌ای از پرونده ارائه دهد. دادن وعده‌های توخالی و اصطلاحاً «دل‌خوش‌کنک»، درنهایت حاصلی جز یأس و سرخوردگی موکل نخواهد داشت. البته این صداقت و واقع‌گرایی باید با نگرش و رویکرد مثبت توأم باشد. رویکردی که به وکیل و موکل در دستیابی به یک استراتژی کارآمد برای پیروزی در پرونده یاری برساند.

معیار دیگری که در انتخاب بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز اهمیت حیاتی دارد، درستکاری است. اینکه وکلا و شرکت‌های حقوقی، به‌طور بالقوه در معرض دریافت پیشنهادهای اغواکننده قرار بگیرند، امر عجیبی نیست. زیرا همواره و در هر زمینه‌ای، افرادی هستند که سعی می‌کنند با روش‌های غیراخلاقی به اهدافشان برسند. حرفه وکالت نیز از این قاعده مستثنا نیست. گاهی افراد تلاش می‌کنند با توسل به روش‌هایی مثل تطمیع یا ارتشاء، وکلای طرف مقابل دعوا را از انجام درست وظایفشان منصرف کنند. وکلا یا شرکت حقوقی خوب همواره وظیفه اخلاقی خود را در چنین سناریوهایی می‌دانند. «نه گفتن» به بی‌اخلاقی، مؤلفه‌ای جداناشدنی از فلسفه کاری آن‌هاست. آن‌ها هرگز روی حُسن اعتماد موکلین و اعتبار خود قمار نمی‌کنند و شرافت و تعهد حرفه‌ای خود را به هیچ قیمتی نمی‌فروشند.

4. اشتیاق

یک وکیل هر چقدر هم باتجربه و بادانش باشد، بدون اشتیاق گزینه خوبی برای انتخاب نیست. آنچه یک وکیل را نسبت به موکل و پرونده او متعهد می‌سازد، همین اشتیاق است. اشتیاق باعث می‌شود که وکیل، گاهی حتی بیشتر از آنچه باید، روی یک پرونده کار کند.

اگر وکیل در کار اشتیاق نداشته باشد، مطمئناً نمی‌تواند از حداکثر توانایی خود و ظرفیت پرونده به نفع موکل بهره بگیرد. شور و اشتیاق، خصوصیتی است که می‌توانید آن را حتی از تُن صدای افراد در یک مکالمه تلفنی احساس کنید. بنابراین اگر در اولین برخورد با وکیل، اثری از این اشتیاق ندیدید، بهتر است به فکر استخدام وکیل دیگری باشید.

5. در دسترس بودن

در دسترس نبودن، یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی است که معمولاً به جامعه وکلا وارد می‌شود. بسیاری از موکلین از تماس‌های پیاپی و بی‌پاسخ با شماره وکیل خود شدیداً گلایه‌مند هستند. این مسئله را باید از دو زاویه بررسی کرد.

نخست اینکه باید بپذیریم ماهیت حرفه وکالت اجازه نمی‌دهد که وکیل، همواره پذیرای تماس‌ها یا مراجعات موکلین خود باشد. بخش زیادی از زمان وکلا در راهروها و جلسات دادگاه می‌گذرد؛ بنابراین عدم پاسخگویی در چنین شرایطی، عجیب نیست و نباید آن‌ها را از این بابت مورد سرزنش قرار داد.

از سوی دیگر برخی وکلا، عدم پاسخگویی و پذیرش موکلین را به یک رویه کاری تبدیل کرده‌اند. آن‌ها به دغدغه‌های موکلین خود اهمیت زیادی نمی‌دهند و دسترسی به آن‌ها مانند فتح قله قاف است! بهترین وکیل تبریز، وکیلی است که راه‌های دسترسی و ارتباط را برای موکلین باز بگذارد. او حتی اگر در بعضی شرایط قادر به پذیرش یا پاسخگویی به موکلین خود نباشد، در اولین فرصت نسبت به برقراری تماس با آن‌ها اقدام می‌کند.

مجموعه حقوقی پورمحمد؛ ویترینی برای انتخاب بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز

ویژگی‌هایی که در توصیف بهترین وکیل پایه‌یک دادگستری تبریز برشمردیم، نه‌فقط در علیرضا پورمحمد، بلکه در یکایک وکلایی که در مجموعه حقوقی پورمحمد حضور دارند، صدق می‌کنند. مهم نیست پرونده حقوقی شما چه ماهیت و موضوعی داشته باشد؛ علیرضا پورمحمد و همکارانش به‌عنوان بهترین وکلای پایه‌یک تبریز، همواره بهترین راهکارهای ممکن را برای گشودن گره پرونده یا پیروزی در آن در چنته دارند.